• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kan man ändra i sin ansökan om skuldsanering efter att den är inskickad?

Clementin112

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Juli 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Som rubriken lyder kan man på nått sätt ändra i sin inskickade ansökan om skuldsanering? Vill nämligen ta bort 2 skulder från ansökan? Eller spelar der ingen roll kommer dom jag eventuellt vill ta bort ändå synas om jag får en skuldsanering? Tänker att jag vill fortsätta betala på dom då det inte är så värst högt månads belopp
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Som rubriken lyder kan man på nått sätt ändra i sin inskickade ansökan om skuldsanering? Vill nämligen ta bort 2 skulder från ansökan? Eller spelar der ingen roll kommer dom jag eventuellt vill ta bort ändå synas om jag får en skuldsanering? Tänker att jag vill fortsätta betala på dom då det inte är så värst högt månads belopp
Man kan inte välja vilka skulder som ska ingå. Alla ingår
 

Clementin112

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Juli 2023
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Man kan inte välja vilka skulder som ska ingå. Alla ingår
Men låt oss säga att dom 2 som jag ville ta bort är ganska nya och låt säga att jag inte hade skrivit in dom i ansökan hade jag ändå kunnat få avslag pgr av dom är ganska nya trots att dom inte hade funnits med i ansökan? Förstår du hur jag menar?
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Men låt oss säga att dom 2 som jag ville ta bort är ganska nya och låt säga att jag inte hade skrivit in dom i ansökan hade jag ändå kunnat få avslag pgr av dom är ganska nya trots att dom inte hade funnits med i ansökan? Förstår du hur jag menar?
Får man inledande så står det i piot och då ska alla man har skulder till skicka in så ja dem hade rapporterat att du är skyldig dem och när lånen togs och är dem då nya kan det vara en anledning till avslag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Skulderna kommer fram ändå och det ser möjligen sämre ut att ha glömt just de nyaste lånen
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Betala du fram till inledande och det som ev är kvar av dom ingår i din sanering.
Som rubriken lyder kan man på nått sätt ändra i sin inskickade ansökan om skuldsanering? Vill nämligen ta bort 2 skulder från ansökan? Eller spelar der ingen roll kommer dom jag eventuellt vill ta bort ändå synas om jag får en skuldsanering? Tänker att jag vill fortsätta betala på dom då det inte är så värst högt månads be
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Detta var något jag frågade skuldrådgivningen.

Du kan komplettera din ansökan om skuldsanering med vad som helst fram till att den ska granskas.

Jag skickade in min ansökan i Juni, nu efter det snart gått 4 månader ska jag posta in ett nytt och uppdaterat personligt brev för att visa ytterligare steg som jag vidtagit under dessa 4 månader för att stärka skäligheten till att bli beviljad.

Du postar ett brev eller mailar. Då skriver du komplettering till det diarie-nummer som du har, sen ditt personnummer och vad det gäller.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Detta var något jag frågade skuldrådgivningen.

Du kan komplettera din ansökan om skuldsanering med vad som helst fram till att den ska granskas.

Jag skickade in min ansökan i Juni, nu efter det snart gått 4 månader ska jag posta in ett nytt och uppdaterat personligt brev för att visa ytterligare steg som jag vidtagit under dessa 4 månader för att stärka skäligheten till att bli beviljad.

Du postar ett brev eller mailar. Då skriver du komplettering till det diarie-nummer som du har, sen ditt personnummer och vad det gäller.
Sa budget och skuldrådgivaren att du skulle skicka in brev igen?
Man tog tog ju bort den delen av ansökan av en anledning..
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Detta var något jag frågade skuldrådgivningen.

Du kan komplettera din ansökan om skuldsanering med vad som helst fram till att den ska granskas.

Jag skickade in min ansökan i Juni, nu efter det snart gått 4 månader ska jag posta in ett nytt och uppdaterat personligt brev för att visa ytterligare steg som jag vidtagit under dessa 4 månader för att stärka skäligheten till att bli beviljad.

Du postar ett brev eller mailar. Då skriver du komplettering till det diarie-nummer som du har, sen ditt personnummer och vad det gäller.
Bifogade inte du ett personligt brev till din ansökan på typ 10+ sidor?
Med all respekt men ett personligt brev på 10 sidor kommer inte ha någon inverkan på om du får skuldsanering eller inte. Är det så att du uppfyller kraven kommer du bli beviljad och uppfyller du inte kraven kommer du få avslag. Huruvida du uppfyller kraven eller inte kommer framgå i ansökan och telefonsamtalet.

Jag kan till viss del köpa att man skickar in ett personligt brev om man tycker det förenklar inför samtalet. Men då ska det vara väldigt kort brev, max en A4 om ens det, och då bara uppstaplat med info som ligger till grund för KFMs bedömning. Att nämna vilka typer av vänner man har, om man är katt- eller hundmänniska, vilka karriärmöjligheter som finns i framtiden m.m är egentligen fullkomlig irrelevant information för handläggaren. Det har noll inverkan på beslutet.
Jag önskar dig givetvis lycka till men får du inledande beslut så är det inte pga ditt personliga brev utan pga att du faktiskt uppfyller kraven.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Bifogade inte du ett personligt brev till din ansökan på typ 10+ sidor?
Med all respekt men ett personligt brev på 10 sidor kommer inte ha någon inverkan på om du får skuldsanering eller inte. Är det så att du uppfyller kraven kommer du bli beviljad och uppfyller du inte kraven kommer du få avslag. Huruvida du uppfyller kraven eller inte kommer framgå i ansökan och telefonsamtalet.

Jag kan till viss del köpa att man skickar in ett personligt brev om man tycker det förenklar inför samtalet. Men då ska det vara väldigt kort brev, max en A4 om ens det, och då bara uppstaplat med info som ligger till grund för KFMs bedömning. Att nämna vilka typer av vänner man har, om man är katt- eller hundmänniska, vilka karriärmöjligheter som finns i framtiden m.m är egentligen fullkomlig irrelevant information för handläggaren. Det har noll inverkan på beslutet.
Jag önskar dig givetvis lycka till men får du inledande beslut så är det inte pga ditt personliga brev utan pga att du faktiskt uppfyller kraven.
Jag vet inte vad som skickats in men ett så långt brev behöver ingen skicka in, det kommer mest bli svårt att försöka bena ut om eller vad som har betydelse för bedömningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp